Niezależnie od wielkości, czasu istnienia i stylu sklepów internetowych z odzieżą, w każdym z nich pojawiają się zdjęcia prezentujące ubrania i dodatki. Jaką rolę odgrywają te fotografie i jak oddziałują na odbiorców? Czy wykonanie nowych zdjęć zawsze warto powierzyć osobie takiej jak fotograf produktowy? Odpowiedzi na te pytania sprawdzisz, czytając cały artykuł.
Obrazy skuteczniejsze niż słowa – rola fotografii odzieży
Słowa mają wielką moc i potrafią wpływać nie tylko na sposób myślenia, ale i działania. Nie mogą jednak równać się z obrazami, które w porównaniu do tekstu oddziałują na odbiorców i ich emocje jeszcze skuteczniej. Dlaczego tak się dzieje? Otóż zdjęcia, grafiki i inne materiały wizualne są dla osób je oglądających łatwiejsze w odbiorze, a mózg człowieka lubi przecież wygodę i możliwość zmniejszenia wysiłku. Silniej przyciągają one uwagę i szybciej zapadają w pamięć.
Tak działają też zdjęcia ubrań należące do dziedziny, jaką jest fotografia odzieży (sprawdź na: https://fp360.pl/fotografia-odziezy-przyklady-ze-sklepow-internetowych/). Starannie i pomysłowo wykonane wysyłają do odbiorcy konkretne informacje w ciągu sekund, tworzą w głowie określone wyobrażenia o firmie i nastawiają do podjęcia akcji, czyli zakupu. Dzięki tak dobrze zrealizowanej sesji zdjęciowej można otrzymać narzędzie o potężnej sile, za pomocą którego uda się spełnić cele biznesowe i wizerunkowe. Skuteczność nie zależy jednak tylko od jakości samych fotografii, lecz ich dostosowania do oczekiwań odbiorców.
By obecne w sklepie internetowym zdjęcia współbrzmiały z potrzebami potencjalnego klienta i stały się dla niego wiarygodne, każdy detal powinien być przemyślany. Niezbędne jest więc dobranie odpowiedniego rodzaju zdjęć (na przykład typu duch lub zdjęcia obrotowe), a także kolorystyki i nastroju. Najlepiej zachować równowagę między sposobem, w jaki postrzegana jest sama marka, a wyobrażeniami towarzyszącymi klientom, czyli kim mają szansę się stać lub co mogą zmienić dzięki oferowanym produktom.
Profesjonalne studio fotograficzne – pomysły na sesję
Planując wykonanie nowych zdjęć do sklepu internetowego przy okazji wprowadzania zmian w wyglądzie strony lub rozszerzania grupy docelowej, warto skorzystać ze wsparcia kogoś, kto posiada specjalistyczną wiedzę i wyjątkowe umiejętności. Taką osobą jest profesjonalny i doświadczony fotograf produktowy, ciągle się rozwijający i znający świetnie branżę klienta. Nie trzeba od razu decydować się na współpracę. Zanim to nastąpi, można sprawdzić opinie o studiu fotograficznym, zapoznać się z jego portfolio i poczytać o jego historii.
Jeśli słowa okazują się niewystarczające, można samodzielnie ocenić efekty pracy takiego studia, korzystając z usługi wykonania darmowych zdjęć próbnych. Oferuje ją studia fp360.pl specjalizujące się w fotografii produktowej odzieży, obuwia i dodatków od 2012 roku. By móc zamówić taką usługę, wystarczy odwiedzić stronę internetową studia, wypełnić formularz, a następnie poczekać na kuriera, który odbierze produkty przeznaczone do sfotografowania i ustalić szczegóły sesji. Zapraszamy do skorzystania z oferty.